Erhvervsforeningen har afholdt virksomhedstræf på Granly A/S, Fjerritslev

Erhvervsforeningen Jammerbugt besøgte Granly A/S mandag den 4. april 2022, hvor adm. direktør og medejer Henrik Holm tog imod på Skovgårdene i Fjerritslev for en fremvisning og fortælling om de nye college-boliger. Der er tale om ungdomsboliger ca. 100 meter fra Fjerritslev Gymnasium, der administreres af uddannelsesleder og college-ansvarlig på Fjerritslev Gymnasium.

Boligerne udgøres af separate lejligheder (rækkehuse) på 25 kvm. med tekøkken og badeværelse. Hver lejlighed har adgang til fælleshus med flere opholdsrum, køkken og faciliteter til tøjvask.

Til lejlighederne kan tilkøbes en madordning, således at de unge kan få ordentligt morgenmad og frokost på alle årets undervisningsdage. De unge bliver sågar vækket hver undervisningsdag med bank på døren.

Som college-elev opnås adgang til motionscenter, svømmehal, idrætshal m.m.

Når den igangværende fase af byggeriet er færdigt består Fjerritslev College af  76 ungdomsboliger, alle opført i perioden 2020-2022. Den sidste fase af byggeriet er foretaget med 90 % lokale håndværkere, da Granly A/S har forestået denne del.

Efter fremvisning på Skovgårdene kørte deltagerne til Granly’s hovedsæde på Håndværkervej i Fjerritslev.

Her tog adm. direktør og medejer Henrik Holm, direktør og medejer Mogens Christensen, konduktør og medejer Peter Jakobsen, alle tre Granly Tømrer- og Snedkerforretning A/S samt direktør Jeppe Kjeldsen, Granly-Entreprenør A/S, imod.

Deltagerne blev præsenteret for Granly’s historie, der går tilbage til 1985 og siden da har udviklet sig til en moderne håndværksvirksomhed, der udfører opgaver inden for entrepriser, tømrer,- murer-, maler- og glasarbejde.

Helt fra start har Granly solgt og bygget fritidshuse og deltaget i mange forskellige byggeprojekter, byg af helårshuse, gennemgribende renoveringer, bygning af stalde og deltagelse i erhvervsprojekter.

Granly’s forskellige kompetencer med egne murere, tømrere og malere har givet, og giver, gode muligheder for at varetage komplette projekter.

Granly-gruppen består i dag af Granly Tømrer- og Snedkerforretning A/S, Granly Himmerland A/S samt Granly-Entreprenører A/S. Der beskæftiges i alt 97 medarbejdere og omsættes for DKK 145 mio.

Mogens Christensen kunne fortælle, at Granly’s logo ikke er tilfældigt tegnet. Det viser et grantræ, der i sit udtryk er påvirket af vestenvinden, derfor den skæve gran og navnet Granly fordi, virksomheden ligger i ly heraf.

Efter en fin rundvisning på hovedsædet, god spørgelyst og indtagelse af lækre sandwiches kunne Erhvervsforeningen Jammerbugt takke Granly for, at vi måtte komme på besøg og høre om virksomheden og den spændende udvikling, virksomheden har været igennem siden 1985.

Du kan læse mere om Granly A/S på https://www.granly-as.dk/